Variátor

Pro Vás

Poradna - variátor

Pro někoho je to hračka a zná to, pro někoho je to nové, a tak Vám to ukážememe a pokusíme se  poradit.

ZDE je variátor, ukáka ak to finguje. ...

 
Ctyrkolky-youtube
 

ZDE je variátor v praxi na čtyřkolce.....

 
 

 

Bod 1)

Variátor

Variátor se skládá ze dvou půlek, polořemenic, které tvoří řemenici která je umístněna na hříleki motoru. V řemenici variátoru běhá řemen. Řemen je v klidu v nejmenším průměru na řemenici a působením otáček motoru dochází tlakem válečku ve variátoru k tlaku na stěnu variátoru, zužení řemenice a tím vytlačení řemene k vnějšímu okraji řemenice.

řemenice variátoru :  

 
 

Druhá řemenice, kterou propojuje řemen s řemenicí variátoru je umítněna na převodovce, skládá se také ze dvou půlek na jednu z nichž  tlačí kontrastní pružina dostatečnou silou tak, aby řemen neprokluzoval.

Změnou poměru průměru na řemenicích dochází k přenosu otáček z motoru na převodovku a předevšíl pak síly podle toho jek je řemenice variátoru rozevřena. 

 

Bod 2)

Válečky

Válečky jsou jednou z nepodstatnějších věcí při ladění variátotu. Změna válečků, každé válečky mají svou váhu v granech a její změnou je např snížení např o 0,5g, nebo dokonce změnou typu válečků můžete docílit požadvanou změnu výkonu, ale nebo taky opačně.  Válečky v Buyangu jsou 14g. Lze snížit gramáž válečků a zvíšit tím sílu čtyřkolky, protože lehčí válečky potřebují  více otáček a tím dochází k rozjezdu ve vyších otáčkách a tím i přenosu větší síly na kola čtyřkolky.

Spolu s válečka doporučujeme i kvalitní vodítka variátoru. 

Funkce je jednoduchá: těžké válečky jsou tlačeny odstředivou sílou směrem ven rychleji, tudíž v nížších otáčkách. To znamená, že převodový poměr se mění dříve. Naproti tomu lehké válečky při použití stejné kontrastní pružiny potřebují vyšší otáčky, aby je vyvinutá odstředivá síla dostala do pohybu.

Válečky ve variátoru a rozdíl v typu :...

 
 

 

Bod 3)

Kontrastní pružina

Kontrastní pružina je druhou nejduležitější částí při provádění změn na vaší čtyřkolce. Kontrastní pružina je mezi spojkou a zadní řemenicí, která je na převodovce a musí být dost silná, aby tiskla řemenice na převodovce a řemen v něm pevně držel a neprokluzoval.

Přehnaně pevná pružina nám rychleji zničí poměrně rychleji řemen.

pružiny mají různou tvrdost a proto různou barevnost ..........

 
Dil-pruzina-kontrastni-2-cerna
 

.........

 
Dil-pruzina-kontrastni-2
 

.........

 
Dil-pruzina-kontrastni-4
 

U čtyřkolky pokud s ní taháte a chcete mít lepší rozjezd, doporučujeme kontrastní pružinu žlutou, větší tuhodti. Tato pružina sepne spojku déle, tudíž motor jde více do otáček.

 

Bod 4)

Řemen

Další důležitá část variátoru, díl, který pokud nefunguje jak má, ta to vede ke ztrátě výkonu. Je třeba zvolit správnou tvrdost kotrastní pružuny tak aby řemen neprokluzoval, což je případ opotřebovaného, nebo dokonce poškozeného řemene. Ztráta výkonu, nebo zastavení čtyřkolky v prudkém kopci, může být příčina špatného řemene.

 

Kevlarové řemeny,  jsou pevnější a více odolné proti teplotě a prokluzu, Změna v délce např. z 856 na 853 je přínosem pro změnu přenosu výkonu motoru na převodovku a na kola čtyřkolky. Máme odzkoušeno.!!!

 
Dil-remen-1
 

Bod 5)

Spojka

Odstředivá spojka, která je požitá u našich čtyřkolek, nám slouží k propojení s převodouvkou. Jak už z názvu vyplívá, spojka spíná odstředivou silou.  Reakci spojky můžeme ovlivnit tvrdostí pružinek spojky kreré nám drží pakny, které se při zvíšení otáček rozevřou a zachytí spojkový zvon a dojde k přenosu síly ma zadní kola.

.

ZDE ......

 
 

.

Bod 6)

Pokud plánujete změnu ve vašem variátoru, doporučíme vám začít kontrolou řemene a výměnou za nový, a pak třeba výměnou válečků které ve veriátoru máte.  Rozhodně změnu pocítíte.

 

Pokud si na změnu netroufáte, nechte to na nás a mi vám to přehodíme,  vyměníme nebo opravíme.

 

Variátor čtyřkolky Delta Force 300ccm 4x4.......VIDEO....ZDE !!!

.

 

 

Dotaz můžete poslat na email info@xmotostore.cz


 

 

Záznamy nebyly nalezeny...