U některých druhů zboží se muže lišit aktuálnost skladových zásob na eshopu od realného stavu z důvodů rychlého oběhu zboží a například u čtyřkolek se stav a dostupnost mění tak rychle, že není jednoduché udržel aktuální stav na eshopu, proto Vám poskytneme aktuální info na telefonu 774 555 951 nebo 770 65 55 80

5 tipů jak si vybrat

 

5 tipů jak si vybrat čtyřkolku

Jednoduché je to, radit.    Radit umí každý, tak se do toho pustíme.   Dáme Vám 5 tipů na co se zaměřit než vyberete Vaší budoucí čtyřkolku.   Prvotně si ujasněme co nabízí trh, zda nabízí vůbec to, co máte představu, co potřebujete, co chcete.   A nebo si v tom udělejme jen trochu jasno. To je na Vás.

Než se k nim dostaneme nejprve REKAPIULACE  nabídky :

  1. Dětské čtyřkolky      ( ATV )    
  2. Pracovní čtyřkolky  ( ATV )    
  3. Nákladní čtyřkolky ( UTV )
  4. Sportovní čtyřkolky ( QUAD) 
  5.  BUGGY                        ( SSV )

  ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Každá z těchto kategorií má svá specifika, prostě česky, liší se vzhledem neboli tvarem, liší se účelem neboli použitím, liší se užitnou hodnotou.

Každá z těchto kategorií se může prolínat s tou druhou, stejně tak jako u automobilů, což zvyšuje užitnou hodnotu stroje.

Každá je jinak krásná, každá má jinou barvu, každá má ale jiné technické parametry, a to je třeba prostudovat.

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Například jakou dětskou čtyřkolku.?   Nemůžete rozhodnout, zda koupit benzínovou, nebo elektrickou čtyřkolku. 

obrazem  ....         čtyřkolka tip sportovní                          čtyřkolka tip pracovní                        

1 )  Čtyřkolka benzínová  50ccm   ( děti cca 3 - 7 let)     
Je jednoduchá, plyn se ovládá páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek a je vybavena dálkovým ovládáním, s dosahem cca 100m, kdy lze čtyřkolku nastartovat a vypnout. Čtyřkolka se startuje  tlačítkem na řídítkách nebo na DO. Benzínová čtyřkolka je hlučnějčí (než elektrická) a vyžaduje o  větší údržbu, protože je vybavena dvoutaktním motorem, je nutné čistit karburátor,  Palivo je MIX - Natural 95 + plně syntetický vysokootáčkový olej v poměru 1:50. . Čtyřkolka je jednomístná.  Bližší informace naleznete na https://www.xmotostore.cz/mini-ctyrkolky/ 


2 )  Elektrická čtyřkolka 500W, 800W, 1000W mini ( děti cca 3 - 7 let) ........ ty u nás v současnosti nekoupíte.
Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek jako u motorky a je plynulé (čím víc přidáte, tím rychleji jedete), nechá se omezit na rychlosti 10, 20 nebo 30 Km/h.  Čtyřkolka je tichá. Čtyřkolka potřebuje jen minimální údržbu, udržování baterii, dobíjení, musí se ukládat do sucha a tepla. Co se týká doby provozu, velice záleží na typu baterií, na způsobu jejich údržby, také je to o požitém druhu motoru, protože to potom celkově ovlivňuje jak spotřebu, životnost tak i chování čtyřkolky.  

3)     Benzínová čtyřkolka ATV s obsahem motoru 110 -125ccm ( děti cca 5 - 13 let)       nebo  
Plyn se přidává páčkou na palec na pravé straně řídítek jako u velkých čtyřkolek. Čtyřkolka může být vybavena dálkovým ovládáním, kterým je možnost na cca 100m čtyřkolku nastartovat a vypnout motor v případě že se dítě řítí na překážku. Na čtyřkolce je možnost jezdit prakticky celý den, stačí jen dolít benzín, N95.
Čtyřtaktní motor je tichý, olej se do paliva nepřidává,  je samostatně v motoru a mění se  jako u auta. Olejová náplň je společná pro motor i převodovku.  Čtyřkolka je automatická nebo s řazením 1-2-3 a obě varianty mají  Z zpátečku, startuje elektrickým startérem na řídítkách. Čtyřkolka je osazena 7", nebo 8" koly. Čtyřkolka je jednomístná. Bližší informace najdete zde : https://www.xmotostore.cz/ctyrkolky-detske/ 


4)  Benzínová čtyřkolka ATV 150ccm - 200 ccm (děti cca od 8 let)    
Větší konstrukce u těchto čtyřkolek  je čtyřkolka velikostí vhodná jak pro děti cca od 8 let, tak u některých modelů i pro dospělé. Čtyřtaktní motor je relativně tichý, asi jako klasická cestovní motorka, palivo ne N95, tedy natural. NEmíchá se benzín s olejem.   Plyn se přidává rychlopalem na pravé straně řídítek.   Motor obsahuje olejovou náplň, stejně jako v aotomobilu, kterou je nutné po najetí určitého počtu kilometrů vymněnit.  Olejová náplň je většinou společná pro motor i pro převodovku.  Čtyřkolka je vlastně takový automat - řazení pouze vpřed / vzad (vpřed / neutral / zpátečka).     Čtyřkolka se startuje elektrickým startérem na řídítkách. Čtyřkolka může mít kola o velikosti 8" nebo 10".  bližší informace najdete na :   https://www.xmotostore.cz/ctyrkolky-150-200-ccm/ 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 PRACOVNÍ ČTYŘKOLKY pro velké a dospělé

1)    čtyřkolky 200 až 300 ccm     ........... 150ccm           nebo 300ccm  čtyřkolky s obsahem 300 - 400ccm nemáme 

Je to kategorie od cca 150 ccm kde u některých  čtyřkolek s nízkým obsahem, vzhledem k větší konstrukci stroje, je reálná jízda i dospělého člověka, ale nečekejte žádnou divočinu, na to není stroj určen ani konstruován. Vždy je třeba přihlédnout k čemu a pro koho je čtyřkolka určena.  Jedná se o čtyřkolky s čtyřtaktním motorem, palivo N95 a podobně jako u skutru, jsou poháněny přes variátor. Jejich užívání je spíše pro lehkou zátěž a například u některých není ani možnost 4x4, jsou poháněny zadní pevnou osou.  Pokud si chcete si užít  mít z jízdy radost nečekejte žádný zázrak, občasnou zahradní činnost, či malý výlet po lukách Vám nezkazí. Jak napadne sníh, bude radši doma. Muže se v této kategorii jednat jak o pracovní čtyřkolky, tak o sportovní QUAD, a některé mají i závěs pro připojení vozíku.  U těchto čtyřkolek převládá jednoduchost a to nejen v ovládání, ale především i technická, jako pohon řetězem, motor používaný ve skútrech, pohon pouze zadní nápravy.

2)    čtyřkolky  s obsahem  400  ccm nebo 450 ccm     

To už nám udělá nejenom větší radost, ale i více práce, takové čtyřkolky jsou opravdu čtyřkolky, protože mimo to že mají čtyři kola, mají už možnost jízdy 4x4, což u nižšího obsahu není tak časté, spíš náhodné. Proto je obsah 400+ lepší volbou, a celoroční čtyřkolkou určitě. Zase se zde zmiňujeme především o pracovní čtyřkolce, protože je to nejprodávanější kategorie. V této kategorii kolem 400 ccm najdete i čtyřkolky QUAD. Ty mají i odlišný způsob ovládání a jsou poháněny řetězem jako u motorek na rozdíl od pracovních čtyřkolek, které ji dnes mají standardně kardany. 

Přenos výkonu zajišťuje spolehlivá automatická převodovka od předního kanadského výrobce CVTech, která je vybavená i parkovací polohou P.  Standardně máme volbu pro zařazení směru a síly takzvaně rychlé H ( pro běžnou jízdu ) pomalé L ( v případě že máme náklad, zatížení), vše se řadí / zadává pákou z polohy N (neutrál u stojícího stroje) , a ještě můžeme využít R což je zpátečka pro couvání. Dle výbavy může bít také k dispozici volitelné 2x4 nebo 4x4, zadní uzávěrka diferenciálu, u některých homologací pouze rozvodovka, uzávěrka předního diferenciálu.   Pokud Vás tato kategorie zaujala, chcete se dozvědět více , bližší informace : https://www.xmotostore.cz/ctyrkolky-do-500-ccm/ 

3)    čtyřkolky  ATV od  500 až 1000 ccm    pracovní     sportovní  

Čtyřkolky mají jiný typ motoru, jedná se už o motory čtyřtaktní, vyvinuté přímo do čtyřkolek,  proto fungují jinak, lépe a jsou odolnější, pracovitější.  Jejich užitkovost je posunuta hodně kupředu, redukce do pomala, uzávěrky, samosvory, a další.  Od motoru se přenáší  pohon, síla, pomocí variátoru,          Zde už se dělí u některých výrobců na krátkou a dlouhou verzi, obě mají homologaci pro dva cestující, ale pozor, to nemusí platit u sportovních čtyřkolek ( QUAD), bavíme se zde především o pracovních čtyřkolkách. 

Přenos výkonu zajišťuje spolehlivá automatická převodovka od předního kanadského výrobce CVTech, která je vybavená i parkovací polohou P.  Standardně máme volbu pro zařazení směru a síly takzvaně rychlé H ( pro běžnou jízdu ) pomalé L ( v případě že máme náklad, zatížení), vše se řadí / zadává pákou z polohy N (neutrál u stojícího stroje) , a ještě můžeme využít R což je zpátečka pro couvání. Dle výbavy může bít také k dispozici volitelné 2x4 nebo 4x4, zadní uzávěrka diferenciálu, u některých homologací pouze rozvodovka, uzávěrka předního diferenciálu. 

U sportovních čtyřkolek, QUAD čtyřkolek, se jako třeba u TGB dá připojit vozík, má homologované tažné, ale to je ojedinělí případ. Čistě sportovní čtyřkolky, například ACCESS mají variátor, nemají tažné a už se velice blíží profesionálním čtyřkolkám QUAD. Všechna sportovní hobby stroje mají ovládání plynu páčkou na řídítkách, mají jednoduché ovládání a jsou svou užitnou hodnotou spíše pro zábavu a sport.  On né každý hledá pracák.

Další bližší info, najdete zde: https://www.xmotostore.cz/ctyrkolky-do-1000-ccm/ 

 4)  čtyřkolky  UTV  500ccm až 1100 ccm         

V této kategorii / kubatůře,  tedy  UTV, to jako čtyřkolky  pracovní vozidla,  někdo může říkat náklaďáčky, najdete již široký výběr kvalitních strojů, jedná se o dobře konstruované stroje,  je zde na výběr nepřeberné množství druhů, obsahů motoru a možností využití. Ať už s EPS nebo bez, s plechovou korbou či plastovou, i možnost otevírání korby je různá. Na prostorné korbě odvezete vše, co potřebujete. Díky praktickému vyklápěcímu čelu a snadnému sklápění s asistencí plynových vzpěr je složení každého nákladu hračkou. Výbava se taky liší a doplňků je taky dost.   Většinou i přesto, že se nejvíce prodávají pracovní čtyřkolky, nezaostávají ani tak zvaná UTVčka, čím dál tím více oblíbená. 

Startování je elektrické, brzdy kotoučové. Volant, řadicí páka a všechny ovládací prvky jsou přehledně ergonomicky uspořádané. Motory UTV jsou většinou čtyřtaktní EFI, tedy střik u nižších obsahů,  na trhu máme i velké UTV s obsahem 1000 a 1100 ccm a tyto pracanti jsou naftové motory s obrovskou silou. Pomocníky s obsahem 500, 550, 625 ccm je dostatečným pomocníkem a  motor  jednoválcový vstřikovaný motor má výkon zvýšený, moderní vstřikování paliva přináší nízkou spotřebu a nízké emise.

Přenos výkonu zajišťuje spolehlivá automatická převodovka od předního kanadského výrobce CVTech, která je vybavená i parkovací polohou P.  Standardně máme volbu pro zařazení směru a síly takzvaně rychlé H ( pro běžnou jízdu ) pomalé L ( v případě že máme náklad, zatížení), vše se řadí / zadává pákou z polohy N (neutrál u stojícího stroje) , a ještě můžeme využít R což je zpátečka pro couvání. Dle výbavy může bít také k dispozici volitelné 2x4 nebo 4x4, zadní uzávěrka diferenciálu, u některých homologací pouze rozvodovka, uzávěrka předního diferenciálu. 

Velkou variabilitou stroje je tím pádem, jeho velká užitná 

5)      SSV   vozidla pro zábavu  

Taková pro někoho zvláštní kategorie, pro někoho je to prostě nepostradatelná věc. Tak pár informací :

Motor je čtyřtaktní s obsahem 1000 ccm se vstřikováním paliva od německé značky BOSCH dokáže dokonale uspokojit nároky náročného uživatele, především svou pružností a plynulým chodem. Pokud potřebujete výbušnou energii, sešlápnutí plynového pedálu vás zatlačí do anatomicky tvarované sedačky. Pokud potřebujete brzdit, kotoučové brzdy jsou přesné a vydatně jim sekundují vysoce kvalitní víceplátnové 27“ pneumatiky CST STAG. 14“ disky jsou z hliníkové slitiny a designově plně ladí s charakterem celého stroje. Je jedno kde a do jakých podmínek jste se dostali, CFMOTO Gladiator Z1000 Sport má možnost zábavné jízdy s driftem s pohonem 2WD, v těžké terénu připojíte 4WD a v těch v nejextrémnějších podmínkách můžete využít i volbu uzávěrky předního diferenciálu.

Pro maximální ochranu posádky výrobce použil lehčí, vysokopevnostní, optimalizovaný, jednodílný ocelový rám s otestovanou odolností v nejtěžších podmínkách. Přední nezávislé zavěšení kol je systémem na "A" ramenech a všechna čtyři kola mají plně nastavitelné, nitrogenové tlumiče. Kanadský bezspojkový variátor CV-Tech je dimenzován na vysokou zátěž pro extrémní využití. Zcela nový posilovač řízení EPS je dynamický a dokonale reaguje jak na povrch, tak na rychlost. Řízení je pak doslova hračkou. Bližší informace najdete : https://www.xmotostore.cz/cf-moto/cfmoto-gladiator-z1000-sport/ 

Zábava a zážitky,  je to hlavní co s tímto strojem zažijete, a žít je třeba.  

 

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

 ZÁVĚREM

 

5 tipů jak vybrat dobře zní:

  1. Prvně si udělejte jasno na co a jak bude čtyřkolka využívána, sport, práce, cestování, zábava, kombinace práce a zábava ?
  2. Pro jízdu singl, postačí krátká verze ( má homologaci pro 2), ovšem uvažujre li o jízdě se spolujezdcem zvolte prodloužené verzi čtyřkolky. ( více místa)
  3. Značka, tedy výrobce, je vždy důležitější než třeba barva. Je dobré zvolit zavedenou značku, s tradicí na trhu, širokým zázemím prodejních a servisních míst po celé ČR a tím mít i do budoucna zaručené například náhradní díly. 
  4. Nenechat si radit od kamarádů v hospůdce, nebo číst, někdy nesmyslné a nepodložené texty na diskuzích nedo FB a tak podobně. NEJ je věnovat trochu času, čtyřkolku si kupujeme na delší dobu a investice to také není malá, vyzkoušet si, svést se nezávazně na několika čtyřkolkách,  případně navštívit několik prodejců, optat se, ošahat a případně vyzkoušet si čtyřkolku osobně.
  5. V neposlední řadě doporučujeme, zhodnotit naší prvotní úvahu, přizpůsobit Váš finanční rozpočet, kvalitě a užitné hodnotě, a to jak u dětských čtyřkolek,  protože v dnešní době například u pracovních čtyřkolek pro dospělé, za 100 tisíc si rozhodně alespoň dobrou čtyřkolku opravdu nepořídíte.  

 

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 FOTO galerie 

Stroje v pracovním procesu, třeba s vozíkem .......................

         

 

 Stroje majíci krásný design, jsou nejen hezké, jsou také kvalitní ............

      

 Stroje poskytující skvělou zábavu, relax, uvolnění..........

 

Stroj se kterým budete mít skvělé zážitky a vzpomínky na dobře strávený čas..........

       

 

 Stroje, které nás baví, se kterými si užíváme, které nám mimo zábavy mohou být pomocníkem. ...........

 

 Čtyřkolka Vás vytáhne ven, vytáhne Vás do přírody, na vzduch.  Na čtyřkolce se 

protáhnete, odpočinete, nebo si užijete ostrou jízdu, potrénujete, poznáte nová místa

Hlavně nepotřebujete očkování, nepotřebujete test, nebudete se nikomu prokazovat.

Nikdo Vás nebude otravovat.   Na čtyřkolce budete svobodní.

 

       

 

 

Nebo ji prostě využijete k práci, vždyť je nakonec pracovní ne.

  

 

 

Čtyřkolky jsou práce, ale především zábava, protože i prací se lze bavit.

 

     

 

 

+