U některých druhů zboží se muže lišit aktuálnost skladových zásob na eshopu od realného stavu z důvodů rychlého oběhu zboží a například u čtyřkolek se stav a dostupnost mění tak rychle, že není jednoduché udržel aktuální stav na eshopu, proto Vám poskytneme aktuální info na telefonu 774 555 951 nebo 770 65 55 80

CFMoto 700 CL-X Heritage

CFMoto 700 CL-X Heritage – Silný nástup do nové třídy

MOTO Centrum - xmotostore.cz

 
 
Foto: Lukáš Volšický
 
22. 9. 2021
 

Tahle motorka ještě pořádně nepřišla na trh a už vzbudila slušnou vlnu vášní. V kontextu hrdě čínské značky CFMoto je navíc nesmírně důležitá. Jde totiž o první model v dosud největší kubatuře, vybavený novým motorem z vlastního vývoje a samozřejmě poprvé v kategorii scramblerů. Což je kategorie, na kterou se v posledních letech upírá mnoho pozornosti.

Článek

Už jsem to někde jednou napsal a napíšu to klidně znovu – retro je ve světě motorek tolik populární proto, že sami motorkáři se na své stroje obrací coby na únik z moderního světa. Sám moc dobře vím, jak moc jsou pro četnou skupinu motorkářů motorky hlavně o tradicích a starých pořádcích, a jak moc téhle skupině nevoní prakticky jakékoliv novátorství. I proto se mnozí tak brání onomu označení „retro“, používanému automaticky pro všechno, co má vpředu kulaté světlo – podle mnohých je motorka s kulatým světlem právě ta „normální“.

Tady můžeme u nového CFMota načít výživnou diskuzi – je vůbec retro? A s ohledem na parametry, o nichž si povíme za chvíli, – je to vůbec scrambler? A já říkám, co kdybychom se vykašlali na škatulkování a koukali na motorku nikoliv jako na shluk tříd a kategorií, ale radši jako na samotný stroj.

Někde mezi. A proč ne?

Seznam Native
 

Posloucháte své tělo? Seznamte se se 6 varovnými signály, které značí akutní stres

Značka CFMoto hrdě hlásá, že nejnovější přírůstek do jejího portfolia získal svůj design v italském designovém studiu Modena 40. A nutno uznat, že tohle studio odvedlo celkem pozoruhodnou práci. Asi nebude úplně pro každého, ale faktem zůstává, že právě design, kombinující futuristické prvky s těmi retro, uhranul už na prvních obrázcích spoustu lidí a vzedmul vlnu diskuze.

 
Foto: Lukáš Volšický

Chcete jednoznačnou dominantu? Rozhodně přední světlo, jehož vnitřní „X“ svítí jako denní svícení

Zároveň je to však design, který naplno vynikne až naživo. Teprve když jsem se s CL-X setkal tváří v tvář, tak jsem si uvědomil, jak pozoruhodně „centralizovaná“ je jeho stavba. Odpředu i odzadu působí motorka lehkým a minimalistickým dojmem, protože se veškerá její hmota setkává uprostřed. Je tu vysoko vybíhající nádrž, motor zavěšený coby nosný prvek pod trubkovým rámem, ale i celkem masivní chladič nebo kryty přístupu vzduchu.

Pozornost chytne taky barevné provedení, kde se snoubí ocelově stříbrná a titanově šedá s blankytně modrými detaily, ale i bronzová kola se zlatými vidlicemi a hnědým sedlem. Prostě kombinace něčeho, co se nekombinuje úplně běžně.

 
Foto: Lukáš Volšický

Celý design je zajímavou kombinací různých prvků

Další překvapení, které bych z tiskových fotek rozhodně nevykoukal, je jezdecká pozice. Přehazuji nohu přes prošívané sedlo a zjišťuji, že na tomhle Scrambleru se vlastně nesedí moc jako na Scrambleru. Stupačky jsou relativně vysoko, řídítka pak nejsou nijak extra vysoká a navíc jsou konci lehce „uzavřená“ směrem dolů, což vyvolává pocit „vlaštovek“, podobný jako na mnohých café racerech. Hned se mi vybavuje jedna z prvních motorek této sezóny – Moto Morini Super Scrambler. Byť je to úplně jiná kubatura i cenová skupina, onen dojem scrambleru, na kterém se sedí jako na naháči, mají tyhle dvě motorky společný.

 
Foto: Lukáš Volšický

Nohy jsou výš, řídítka svádí k tomu se pořádně předklonit a zatížit předek

Rozhodně to ale není žádná výtka! Pozici za řídítky bych sice čekal endurovější, ale buďme k sobě upřímní – do terénu na CL-X stejně nikdo jezdit nebude a na silnici jsou vyšší stupačky a uvolněná pozice řídítek naprosto v pohodě.

Až překvapivá radost do života

Právě silnice, potažmo i městské bulváry, budou jedním z hlavních působišť nového CFMota a v tomhle prostředí je jako ryba ve vodě. Plně nastavitelné tlumiče KYB dovolí přizpůsobit motorku pod zadek podle konkrétních potřeb, já jsem jezdil na tužším naladění a asi bych ani nepotřeboval nic měnit. CL-X se chová jistě a stabilně, přitom je parádně hravé, agilní a nevytřásá duši. Na zakroucených silnicích se nechá hravě vodit z náklonu do náklonu a taková nedělní projížďka okořeněná o potahání v zatáčkovitém úseku je úplně optimální způsob použití.

 
Foto: Lukáš Volšický

Motorka se nechá radostně prohánět zatáčkami, působí lehce a dravě

Lví podíl na tom má samozřejmě i motor. Řadová dvouválcová sedmistovka o výkonu 70 koní sice na papíře nezní jako generátor dramat, ale překvapilo mě, jakou radost do života a hlavně do otáček motor má. Nižší a střední spektrum je optimální do města, ale jakmile kostičky na digitálním otáčkoměru přeskočí pětku, v motoru ještě bouchnou saze a rozjařeně letí vstříc červenému poli. Takhle akční jsem sedmistovku snad ani nečekal. Snad jen ta odezva elektronického plynu při přechodu ze zavřené rukojeti by mohla být o něco přirozenější. O dost citlivější je mód Eco, ale ten zase dost rapidně omezí výkon, takže jsem stejně přepnul na Sport a smířil se s tou trochou cukání.

Také ve skříni motoru pracuje velmi precizní převodovka, její kvalty skáčou bez falešných neutrálů a s příjemně mechanickou odezvou, navíc jsou tak akorát odstupňované. V rozletu mě tak vždycky přibrzdila akorát celkem často svítící kontrolka rezervy. Ta se rozsvítí už po nějakých 140 kilometrech, ale s ohledem na to, že má nádrž 13 litrů, je prostě jenom zbytečně horlivá – přes 200 kilometrů na natankování najede CL-X úplně bezpečně.

 
Foto: Lukáš Volšický

Digitální budík má sice palivoměr, ale z těch pár čárek toho moc nevyčtete

Má to nějaký slabý článek? Kdybych měl opravdu hodně hledat a rýpat, postěžuji si vedle elektronického plynu snad akorát na přední brzdu s jedním kotoučem. Ta ne že by brzdila nedostatečně nebo příliš rychle vadnula, ale pro pořádný účinek je potřeba se do páčky dvěma prsty pořádně opřít. Po chvíli jsem si nicméně zvyknul, začal za páčku tahat víc, než je zvykem u dvoukotoučovek, a na dobrzďování zadkem tak vůbec nemuselo dojít.

Nejnovější CFMoto zkrátka nese svoje velké „X“ na přídi s hrdostí a má proč. Novinka otevřeně čínské značky je po všech stránkách kvalitní a výborně odladěná motorka pro radost, která nadělá spoustu parády, otočí spoustu hlav, a ještě dokáže pobavit svým elánem a potentním motorem. Kdepak, tady už žádnou „levnou Čínu“ nehledejte – CFMoto ukazuje, že se může bez problému zařadit po bok zavedených výrobců se vším, co k tomu patří.

A pořád přitom nabídne velmi férovou cenovku. První kusy by se měly objevovat u dealerů právě v těchto dnech, na ně si připravte 175 990 korun, plus případně nějaké peníze na příslušenství, pokud si budete chtít motorku víc přizpůsobit. Testovaný kus měl například brašnu, kryt chladiče, zrcátka v koncích řídítek (která fungují pozoruhodně dobře) nebo rozšíření stojanu.

Technické údaje
Motor řadový dvouválec, vodní chlazení, 4 ventily na válec, vstřikování
Objem 693 cm3
Výkon 72 koní (53 kW) při 7 000 ot./min.
Točivý moment 68 Nm při 6 500 ot./min.
Spojka v olejové lázni, ovládání lankem
Převodovka šestistupňová
Finální převod řetěz
Přední zavěšení obrácená teleskopická vidlice, nastavitelný útlum, odskok a předpětí
Zadní zavěšení centrální tlumič, nastavitelný útlum, odskok a předpětí
Rozměry pneumatik 110/80 R18 vpředu, 180/55 ZR17 vzadu
Přední brzdy 320 mm kotouč, čtyřpístový brzdič, ABS
Zadní brzdy 240 mm kotouč, jednopístový brzdič, ABS
Pohotovostní hmotnost 196 kilogramů
Objem nádrže 13 litrů
Rozvor 1 435 mm
Výška sedla 800 mm
Testovací jezdec má na sobě
Přilba LS2 Challenger C Solid Carbon
Rukavice Five Sportcity
Kevlarová košile Trilobite 1971 Timber 2.0
Kevlarové džíny Trilobite Parado
Boty Falco 880 Lennox