Bazarovou nebo novou ?

Bazarovou nebo novou ?

Čtyřkolku jakou ?  Jak koupi správně, bazarovou nebo novou ? 

Bazar nebo novou ? Bazar asi lepší cena, nová je záruka a kvalita zaručena.

 

Vážení zákazníci,

k Vašim dotazům na téma, prémiová záruka 5 let nebo10.000 km.

Záruka 5 let nebo 10.000 km je pro prvního majitele zapsaného v TP.

Pozor, záruka není přenosná na dalšího majitele, jak se někteří domývají a prezentují u bazarové čtyřkolky.
Záruka 5 let/10.000 km platí pro fyzické osoby i podnikatele, a to pouze u prvního majitele v TP.


Proto Vám doporučujeme nákup nové čtyřkolky, kde máte jistotu.

 

 PROČ ?   Tak například

  1. Počet majitelů – Většina čtyřkolek po prvním majiteli
    • i jeden majitel může stroj užívat špatně a čtyřkolku poškodit / na první pohled nepoznáte
    • styl zájezdu má velký vliv na budoucí spotřebu / opotřebení / závady
  1. Proč čtyřkolku prodává – nepoužívá jí, nevyužije
    • Pokud přechází na jiný stroj, zřejmě mu ten, který prodává nestačil, což může znamenat, že byla čtyřkolka přetěžována ať už způsobem jízdy, ježděným terénem nebo nákladem, který majitel tahá.
  1. Záruka – argumentují běžící zárukou
    • Především prodloužené záruky jsou u většiny značek NEPŘENOSNÉ. Platí pouze na prvního majitele zapsaného ve Velkém technickém průkazu.
    • V podmínkách, které obvykle najdete v servisní knížce nebo na stránkách samotné značky jsou podmínky záruk vypsané.
    • Pokud Vám tedy někdo slibuje, že čtyřkolka je ještě v záruce, prověřte si, že je to skutečně pravda.
  1. Doplňky – cena za vybavený stroj
    • Vybavení, které ke čtyřkolce už je bude mi vyhovovat?
    • Je to vybavení užitečné?
    • Dostanu se tak k vybavení za dobrou cenu.
  1. Pravidelný servis
    • Byl servis opravdu v autorizovaném servisu?
      • To je nutné si ověřit. To, že je razítko v servisní knížce, ještě neznamená, že daná firma má smlouvu s dovozcem, je registrována jako autorizovaný servis.  Zde by měl být servis prováděn, prováděn dle předepsaných postupů a podmínek záruk.
    • Byli splněny podmínky intervalu servisní prohlídky?
      • Většina značek má dvě podmínky, a to čas nebo kilometry. Není to buď anebo, ale co nastane dříve.
      • V servisní knížce je zájem o tom kdy a v kolika km byla servisní prohlídky uskutečněna. Doporučujeme tedy zkontrolovat, jestli tyto údaje splňují podmínky.
      • Přečtěte si i poznámky v servisní knížce v ideálním případě i další dokumenty k servisu (protokoly), pokud je majitel předloží.
      • Prověření servisu je také jedna z možností, jak získat jistotu, že prováděný servis není jen na papíře.
  1. Kde byla čtyřkolka ježděná – nikdy nejezdila v bahně, jen silnice a polní cesty
    • Majitelé se snaží stroj prodat a proto tvrdí, že jej co nejméně používal. (známe případy těžce užívané čtyřkolky, prodané jako zánovní, minimálně používané)
    • Použijte selský rozum, to že ji nebrodil v bahně po řídítka neznamená, že je čtyřkolka v pořádku.
    • Čím více majitel přesvědčuje, že čtyřkolka prakticky nebyla používaná a nikdy nejela v terénu, tím spíš to není pravda.
    • Příliš naleštěná čtyřkolka bývá, když se majitel snaží nevhodné užívání zakrýt.
    • To že čtyřkolka byla jetá jen na silnici, nebo má po dvou letech najeto 200km, není pozitivum, spíše naopak.
      • Časté tvrzení, že jezdí jen silnici maximálně polní cestu je naopak bodem dolů, protože například k poškození řemene a variátoru dochází nejčastěji právě u uživatelů, kteří jezdí po silnici, pomalu, citlivě, opatrně.
      • Pneu se na silnici samozřejmě ztrácí daleko rychleji, a tak vás bude brzy čekat jejich výměna.
      • Obecně jsou čtyřkolky určené k práci, a ne místo skútru na dojíždění do kanceláře. Proto čtyřkolkám daleko více svědčí právě terén než silnice.
  1. Jak čtyřkolku používal
    • Dobré je zjistit na co čtyřkolku původní majitel používal „co zvládne“
    • Přetěžování nákladem
    • Špatné používání/nadměrné používání/nepoužívání: pomalé rychlosti, 4x4, uzávěrek diferenciálu
    • Nastavování za jízdy: pomalé rychlosti, 4x4, uzávěrek diferenciálu
    • Jízda na plný plyn (vystřelí a drží plyn) – poškození řemene
    • Časté krátké jízdy
      • Častým nešvarem uživatelů čtyřkolek bývá, že při každém zastavení čtyřkolku „chcípnou“. Přejíždí tak od kupičky trávy ke kupičce trávy a pokaždé startují. Takové chování nejenže vybíjí baterii, ale poškozuje například i svíčku a další.
    • Špatné palivo nebo nevhodná aditiva. (benzín 100)
    • Používání navijáku bez nastartované čtyřkolky.
    • Věk versus nájezd km:
      • Pokud je čtyřkolka rok stará ale má najeto málo (například 150 km), znamená to, že většinu roku stála. Stejně jako u aut nebo motorek ani čtyřkolkám nedělá dobře pokud většinu roku stojí. Usazují se nečistoty, palivový systém se zanáší oddělujícími se složkami v benzínu, do čtyřkolky zalézá vlhkost občas i kuna a pokud stojí odchází baterie.

 

 Je dobré si to probrat v hlavě, ne vždy musí být koupě použité čtyřkolky nevýhodná, to tu nikdo netvrdí, je Vás navádíme ke zvážení, zda se to opravdu, ale opravdu vyplatí. Zda následná péče, částky za opravy, nebo plně nefunkční čtyřkolka, budou pro Vás dostatečnou odpovědí. Častý argument, mně to bude stačit, se může obrátit proti Vám, aby stačili prostředky a nervy Vám. 

 

Když koupíte novou u nás ?

Plná záruka na 5let, technická podpora, a to i po telefonu, poradíme Vám, výhody rychlejšího servisu (vždy pro Vás máme místo v předu), některé služby k čtyřkolkám u nás koupených Vám neúčtujeme, to máte příjemný bonus, získáváte slevy na další nákup doplňků a příslušenství.  To je jen výběr výhod nákupu čtyřkolky u nás.

Čím blíž k nám, tím větší podporu Vám dokážeme nabídnout. Ale ani při větší vzdálenosti, Vás nenecháme bez podpory.

 

 

Každopádně přejeme Všem

 

S pozdravem 

Tým xmotostore.cz

 

×

Splátková kalkulačka ESSOX