Novinky

Výpis článků

Nový GOES Terrox 1000 a 500 | Rakousko plné bahna, výkonu a překvapení!

www.goes-terrox.cz 

Tak tohle jsme nečekali! Novinky GOES jsme testovali v Rakousku – a stálo to za to. Ultimátní design a výkon bez kompromisů. Dvojice úplně nových GOES Terrox s litrovým dvouválcem a jednoválcovým půllitrem přináší kromě skvělého vzhledu i výkony, které je staví na špičku třídy! Tohle všechno jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Jezdili jsme trial, potopili mašiny až po sedlo, tak trochu si zazávodili v lomu a zkoušeli i tahat vleky. Jak to dopadlo? Vydržely mašiny i moje zacházení? Podívejte se na video! 🔧 O čem video je: 💥 Design, který jinde neuvidíš ⚙️ Nejnovější technika od CFMOTO 🔩 Dva modely – Terrox 500 a Terrox 1000 🏆 Verze Limited – beadlocky, vyhřívání sedačky, nitrogenové tlumiče 💎 Špičkové zpracování a barevný displej 💪 Ultimátní pracovní schopnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mototest CFMOTO 125NK – Atraktivní učitelka

Mototest CFMOTO 125NK 

Atraktivní učitelka

 

CFMOTO letos rozšířilo portfolio svých motocyklů o nový model. Tentokrát

se zaměřilo na začínající motorkáře, pro které vyvinulo naháče 125NK s

agresivním vzhledem a zcela novým motorem.

Pokud převedeme život motorkáře na školní léta, můžeme ho rozdělit do několika

období. První stupeň základní školy by šlo přirovnat k „padesátkám“, na nichž se

učíme jezdeckou abecedu. Potom přejdeme na druhý stupeň, kde od 16 let

můžeme „vodit“ stopětadvacítky. Střední škola představuje silnější plnotučné

stroje, na něž lze usednout v osmnácti, a vysokoškoláci si mohou od 21 let

osedlat i ty nejdivočejší příšery.

Pokud vynecháme první stupeň s padesátkovými přibližovadly, která občas

nestačí ani na jízdní kola, první pořádnou motorkou je pro mladé začínající

motorkáře až nějaká ta stopětadvacítka.

Český trh se v této kubatuře různými modely jenom hemží. V nabídce je již

delší dobu mají etablované značky, které jimi startují své řady. Obří rozvoj

tohoto segmentu mají na svědomí i čínští výrobci, kteří jednoduché stroje

chrlí po milionech,

takže se dostanou na bezkonkurenční cenu.

Celkem překvapivě do tohoto souboje dlouho nezasahovala značka CFMOTO.

Ta totiž v počátcích motocyklové produkce díky spolupráci s KTM mířila výš.

Postupně se ale začala zaměřovat i na menší stroje, až na veletrhu EICMA v

italském Miláně 2023 ukázala moderního naháče 125NK. Do prodeje se tento

stroj dostal až letos a s cenou 83 990 Kč jde o nejlevnější motocykl v nabídce

značky.

Svým stylem 125NK hezky zapadá do portfolia naháčů CFMOTO a sází na a

gresivní design. Ten je podpořený předním štítem s centrálním světlem a diodovým

páskem ve tvaru V nad ním. Celá motorka vypadá hezky dynamicky, přičemž

design měl na starosti uznávaný Španěl Carles Solsona Martí. Zajímavým prvkem

je kapotáž spodní části nebo svod výfuku propletený trubkovým rámem.

Zpracování všech detailů je na vysoké úrovni, stejně jako použité materiály.

 

 

 

Vše podstatné

U motocyklů CFMOTO jsme si zvykli na bohatou výbavu. A 125NK nestojí stranou.

Jízdní údaje se zobrazují na hezky čitelném barevném 5" displeji, který je vybavený

jednotkou T-Box. To znamená, že s ní můžete spárovat mobilní telefon kvůli správě

hovorů nebo muzice, a v aplikaci si potom můžete prohlédnout záznamy z jízdy.

Celým systémem se jednoduše listuje přes samostatný ovládací panel na levé

rukojeti. Pod displejem je dobře přístupná zásuvka pro napájení mobilů, a to dokonce

v obou formátech, tedy USB-A a USB-C. A do výbavy musíme zahrnout kontrolu trakce

TCS s možností jejího vypnutí.

Příjemně se cítíme za řídítky. Přestože je 125NK maličký stroj, připadá nám, že

sedíme na větším tříkile. Ergonomický trojúhelník – řídítka, sedlo, stupačky –

nabízí uvolněnou, lehce předkloněnou pozici. Řídítka jsou širší a ani úhly v kyčlích

a kolenou nejsou příliš ostré a nepohodlné. S výškou sedla 780 mm nad zemí a

úzkou stavbou stroje došlápne 174 cm vysoký jezdec krásně na vozovku. Novinka

je v tomto směru univerzální. Bude vyhovovat mladým, zatím ještě ne zcela dovyvinutým

jedincům, a bez problémů se na ni poskládají i přerostlí motorkáři.

 

 

Na hraně

Nový čtyřtaktní jednoválec disponuje výkonem 10,5 kW při 10 500 min-1 a točivým

momentem 10 Nm dostupným při 8500 min-1. Z těchto údajů i z výrazně nižšího

zdvihu než vrtání je jasné, že se mu líbí vysoké otáčky. A je pravda, že v nízkém pásmu

je přidušený a ožívá až po překročení šesti tisíc. Pro svižnější svezení je potřeba ho točit

a nepovolit mu. Na druhou stranu je dobré, že i kolem deseti tisíc se chová kultivovaně a

není moc uřvaný. V celém pásmu motor běží jemně. Jezdec tak může využívat široké

spektrum otáček, ale i tak to znamená časté řazení. Naštěstí do sebe jednotlivé kvalty

šestistupňového manuálu zapadají jako po másle, takže ani méně zkušený jezdec se s

nimi nebude prát. Maximálka se pohybuje kolem stovky, kdy se otáčky na šestku dostávají 

do červeného pole. Na svižnější jízdu okreskami to stačí, na dálnici jsme se trápili. Předjet

kamion v mírném stoupání po vyjetí z aerodynamického pytle už chtělo velkou odvahu.

Pro šestnáctiletého jezdce ale může být tato rychlost a dynamika neuvěřitelný „fičák“.

 

 

 

Navíc si na něm osvojí základy rychlé jízdy v zatáčkách. Lehké 125NK s obrácenou

přední vidlicí je totiž hbité, krásně se vodí a výborně drží i ve větších náklonech.

Podvozek se zadním centrálním tlumičem, u nějž lze ladit předpětí, je i dostatečně

komfortní, takže dobře tlumí nerovnosti. Jeden radiální čtyřpístkový třmen se vpředu

zakusuje do 292mm kotouče a zaručuje bezpečné zpomalení.

Nová stopětadvacítka CFMOTO je hezká, v rámci možností funguje velmi dobře,

ale v nabitém segmentu strojů pro mladé jezdce to nebude mít jednoduché. Levnějších

alternativ je spousta a okruh mladých začínajících zákazníků omezený. Z pohledu

zkušenějších matadorů bychom v této objemové třídě na popojíždění městem zvolili

místo motorky stejně svižné a pohodlnější skútry. Ty stojí stejně, jsou praktičtější a

dá se na nich také slušně vyblbnout.

 

    

 

   

 

    

 

   

 

 

     

 

Plusy

  • Zajímavý design
  • Kontrola trakce
  • Příjemná jízdní pozice
  • Stabilita a hbitost v zatáčkách
  • Jemné řazení

Minusy

  • Síla v nižších otáčkách
Technické údaje CFMOTO 125NT
Motor čtyřtaktní jednoválec DOHC
Chlazení kapalinou kapalinou
Zdvihový objem (cm³) 124,9
Vrtání a zdvih (mm) 58x47
Kompresní poměr 12:1
Výkon (kW/min-1) 10,5/10 500
Točivý moment (Nm/min-1) 10/8500
Převodovka manuální, 6°
Stálý převod řetěz
Spojka antihoppingová s prokluzem
Startování elektrické
Brzda přední čtyřpístková, jeden kotouč 292 mm
Brzda zadní kotoučová 220 mm
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 140/60 R17
Délka x šířka (mm) 1990 x 800
Rozvor (mm) 1360
Výška sedla (mm) 780
Pohotovostní hmotnost (kg) 142
Objem nádrže (l) 12,5

 

ODKAZ NA MOTORKU JE ZDE :  https://www.xmotostore.cz/motorky/cfmoto-125nk/

 

20230610_221040

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CFMOTO jde intenzivněji do cestovních endur. S 250 a 1000 ccm modely

 

CFMOTu se poměrně solidně daří prodávat cestovní endura. V nabídce má 450 a 800 ccm

modely a přesto s těmi nadcházejícími směřuje jak do levnějších, tak do dražších segmentů.

 

cdual2

Jednoduchý stroj určený pro šudlání se po loukách a polních cestičkách vyniká zcela jednoduchou

technikou, s koly o průměru 21 a 18 palců, která se opírají o tlumiče se zdvihem odpružení 160 milimetrů,

s poměrně vysokou světlo výškou 235 milimetrů.

cdual1

Nádrž o kapacitě 13 litrů by měla postačit na téměř 400kilometrový dojezd. Plně natankovaný stroj

váží 155 kilogramů.

www.motorky-cfmto.cz 

cdual4

CFMOTO 1000MT-X (počítačový render)

Na zcela opačné spektrum má namířit tříválcový litr, který by mohl začít definovat nové řady 1000MT

a 1000MT-X. Motor, který má základ v litrovém tříválci pro UTV stroj Uforce U10 Pro je samozřejmě

výrazně přestavěn pro účely motocyklu. Ale pohybujeme se stále v rovině "jedna paní povídala" a jak

se bude blížit veletrhu EICMA, tak se budou informace zpřesňovat. Motor má mít objem 998 ccm a

vzhledem k tomu že měl být vyvíjen ve spolupráci s KTM, klidně by to mohl být i řadový dvouválec,

podobný motoru v KTM Duke 990 (123 koní). Ten má ale zase objem válců 947 kubíků, no takže si

opravdu budeme muset počkat.

cdual5

CFMOTO 1000MT-X (počítačový render)

Avizovaný litrový tříválec CFMOTO má poskytovat výkon kolem 110 koní a točivý moment 105Nm.

Jak výkonem tak cenou by měl stát na pomezí aktuálního 800MT (800MT-X) a třeba Triumphem

Tiger 900. Prosakuje se také hmotnost, která by (bez paliva) měla být 215 kilogramů. Na motocyklu

by měly být brzdy Brembo a standardně nazuté pneumatiky Pirelli, což je oproti zažitým pořádkům

(J.Juan a CTS) výrazná změna. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovládací prvky výpisu

93 položek celkem
×

Splátková kalkulačka ESSOX