Novinky

Prodané

Dobrý den,

tak zde na této stránce, článku, je několik fotek, prodaných strojů.

Čtyřkolky, motorky, skútry prodané a dodané.  Není to všechno, ale pokusíme se dát Vám

zde co nejvíce, ze zhruba 1500 prodaných strojů, doplnit fotky. 

 

        

       

       

 

      

 

       

       

 

       

        

 

       

 

         

       

 

        

    

 

       

 

       

     

 

       

        

      

     

 

      

 

       

      

        

 

       

      

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 a budou další, chce to čas, než to vyhrabeme z archívu. 

X625-A OVERLAND T3B - CFMOTO Gladiator

Pracovní čtyřkolka X625-A Overland CFMOTO

https://www.xmotostore.cz/cfmoto-gladiator/gladiator-x625-a--overland-stribrna--t3b/

 

 

 

Prémiový jednoválec s dobrodružnou výbavou

Overland je v řadě X625 vybaven prémiovými doplňky za nejlepší cenu, nabízející vzrušující zážitek z dobrodružné jízdy. Bezpečnost posádky i samotného stroje, to je základní výbavou Overlandu. Ochranné prvky v nejvyšší možné míře, aby Vaše zážitky byli ještě bezstarostnější. Prémiová výbava a nejmodernější technika. Samozřejmostí je například designový rukopis od rakouského studia KISKA Design. Tato pracovní čtyřkolka nabízí ovšem mnohem více. 

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Homologace

Tento stroj je v homologaci jako malotraktor pro provoz dvou osob, s použitím řidičského

oprávnění B a T. 

Homologace T3b nabízí zvýšený výkon 33kW, homologace E5 má výkon pouze 24,8kW.

Pokud se chcete o homologacích dozvědět více prosím klikněte zde. 

Jedinečná grafika

Overland je dobrodružně laděnou čtyřkolkou v prémiově matné stříbrné barvě s jedinečným

designem. Přijďte se o tom přesvědčit na naší provozovně nedaleko Příbrami. 

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Overland v základu:

Tvarované velkoplošné plexi.
Objemný zadní box.
Přední rám.
Zadní rám.
Ochrana podvozku.
Jedinečná grafika.

Plexi štít & kryty rukou

Při každé cestě jistě oceníte šikovný plexi štít, který je přesně tvarován právě pro X625. Spolu s

kryty rukojetí nabízí dokonalou ochranu posádky.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Úložný box „Overland“.

Speciální vyvýšený tvar za opěrkou spolujezdce. Tento tvar boxu pojme až  tři přilby . Navíc

nebrání výhledu dozadu ze zpětných zrcátek. Jeho ukotvení je systémem CF-CONNECT Cargo,

jež je rychlé a bez použití nářadí.

Terénní rámy

Ve výbavě má robustní přední i zadní ochranný rám, ten zajišťuje ochranu jak LED světlům, tak

kapotáži, a navíc zvyšuje ochranu celkově. Svým tvarem nenarušuje, nýbrž podporuje celou linii stroje.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Ochrana podvozku

Kompletní ochranu podvozkové části zajišťuje odolné, kompletní oplechování s 5 mm tloušťkou,

ue slitin vzácných kovů!

Motor

Revitalizovaný motor dosahuje Vyšší výkon, nižší spotřeba, přesnější ovládání toho dosahuje

revitalizovaný motor. K dispozici je elektronické ovládání plynu. Díky tomu stroj umožňuje použít

2 mapy řízení provozu motoru  WORK – pro těžkou práci či náročný terén a  NORMÁLNÍ pro

snadnou jízdu.  Homologace T3B má výkon motoru 33kW. Homologace EURO5 má výkon 24,8kW.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Naviják

Samozřejmou součástí je i naviják. Ten nyní disponuje nylonovým, flexibilním lanem a sílou 3000 lbs. 

Ovládání je z místa řidiče.

Voděodolné skříňky

Výbavou jsou dvě voděodolné skříňky, v zadní a přední části na pravé straně hned před kolenem jezdce.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Variátor CVTech

IBC je garancí plynulého dávkování motorové síly na kola. Kanadský variátor nejnovější generace CVTech 

Posilovač řízení

Nedílnou součástí Overlandu je progresivní posilovač řízení. Pro pohodlí Vašich rukou a plynulost cesty.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Bleskový přístup
 bez použití nářadí

Specialitou je okamžitý přístup k důležitému provoznímu komponentu vozidla. Přístup tak získáte složením

víka přední kapoty přímo k řídící jednotce, pojistkové skříňce, hrdlům chladiče / brzdové kapaliny, akumulátoru

a OBD konektoru.

Pohon všech kol

U stroje určitě využijete uzávěrku předního diferenciálu, ale i plné uzávěrky kol 4×4.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
 
 
 
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Pohodlná jízda

Pohodlnost pro spolujezdce je pro Overlanda vlastní, měkká sedačka a poddajná madla na ruce.

Tažné zařízení

Snadno odnímatelné tažné zařízení, umožňuje na jeho místo použít například přepravní koš, i to je

základní výbavou.

CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B
CFMOTO Gladiator X625-A OVERLAND T3B

Prémiová záruka

Prémiová záruka pro VŠECHNY od CFMOTO v trvání 5ti let a to na všechny modely. 
www.xmotostore.cz

 

 

 

 

 

CFMOTO Z10 Star Fire s tříválcovým turbem!

CFMOTO Z10 Star Fire s tříválcovým turbem!

 

Když jsem byl na jaře v Číně, mel jsem možnost vyzkoušet si zamaskovanou bugynu s nadupaným tříválcem s turbem. To jsem ještě netušil, jak daleko už vývoj je a že SSV, Z10 je už prakticky hotové!

cfmoto-trivalec-novinka

V tuto chvíli známe jen pár detailů tohoto SSV, které bude vrcholem nabídky sportu/volného času na CFMOTO. Design je konvenčnější a tak nějak nevybočuje z toho, co je na trhu. Ve 2místné verzi (je k dispozici i ve 4místném provedení) bude měřit 3,27 m, šířka 162 cm, díky čemuž nebude bugyna odsouzená jen na tratě, ale i na běžné lesní cesty. Rozvor bude 2,51 m a světlá výška se udává kolem 35 cm.

t10-star-free-cfmoto-bugina

Srdcem této nové bomby od CFMOTO je 3válcový, 998 cm3, přeplňovaný motor, který dodává výkon 143 koní! Celé to bude stát na nezávislém zavěšení osazeném poslední generací plně nastavitelných tlumičů FOX.

fox-tlumice-cfmoto

Samozřejmostí Z10 Star Fire budou nejnovější technologie, jako je velká digitální centrální obrazovka s couvací kamerou, multifunkční volant atd.

z10-star-fire-cfmoto-bugyna

Verze představené v USA toto pondělí 26. srpna 2024 splňují mezinárodní standardy a v tuto chvíli stále nejsou žádné informace o konfiguraci modelů, které budou k dispozici v Evropě. Obecně jsou v USA homologační pravidla poněkud tolerantnější. Předpokládám ale, že evropskou verzi bychom mohli vidět už na podzim na výstavě v Italském Miláně. 

 

z10-trivalec-cfmoto

z10-tri-valec-cfmoto-buggy

 

 bugy-z10-star-fire-cfmoto

čtyřkolky - SSV  prodej a servis www.xmotostore.cz  

 bugy-cfmoto-z10-star-fire

 

 převzato z  https://iquad.cz/ 

28. srpen 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CFMOTO / KTM

 

 

KTMR2R  / CFMOTO

Spojení, které funguje!


Počátky spolupráce CFMOTO a KTM sahají do roku 2011. Rok 2017 byl ve znamení joit-venture a v roce 2020 se v čínském Hangzhou slavnostně otevřelo zcela nové vývojové, výrobní, logistické a testovací centrum společného podniku KTMR2R-CFMOTO s celkovou plochou přes 100.000 m2. Nejmodernější standardy a technologie pod taktovkou CFMOTO a KTM.

ktm-cfmoto-tovarna

Kde se CFMOTO vyrábí ?

cfmoto-ktm-cina-tovarna-pribram kopie

Kde je CFMOTO továrna ?

cfmoto-ktm-tovarna

Opravdu je spolupráce CFMOTO a KTM ?

ktm-cfmoto-cross

 

cfmoto-centrala-cina-pribram kopie

 

CFMOTO, založil Lai Guogui  jako malo rodinnou firmu, v roce 1989 a do

současného působiště v Hangzhou ji přestěhoval v roce 2006.

V té době mělo za sebou CFMOTO několik důležitých milníků, například 

první vyvinutá hlava válce motoru (1992), první vodou chlazený motor (1997),

nebo první  vyrobený vodou chlazený skútr (1998).

Taky třeba první účast na mezinárodním veletrhu EICMA v Miláně, kde se

CFMOTO poprvé ukázalo v roce 2005.



Že bude budoucnost značky mířit z města Wenzhou zrovna do 300 kilometrů

vzdáleného Hangzhou, nebyla náhoda. Už v historii platilo město za vyspělé

a bohaté, jinak tomu není ani dnes. Od roku 1991 je zde takzvaná Hi-Tech

Industrial Development Zone, čili zóna pro vývoj moderních technologií, dnes

přezdívaná jako Silicon Valley Číny, rozvoji Hangzhou vládnoucí strana pomohla

také zřízením národní rozvojové zóny v roce 1993 a v roce 2000 zřízením vývozní

zóny v blízkosti místního letiště a přístavu. Hangzhou je zkrátka bohaté průmyslové

město a je to na něm znát.

Pokud si myslíte, že v Číně najdete města s rozpadajícími se domy a špinavými ulicemi,

kde vám nabízí vařené psy a kočky, jste vedle. Tedy alespoň v tomhle případě.



Hangzhou je obrovské město plné nových domů, další se neustále staví a všude je

až nepřirozeně čisto. Vlastně na ulici nenajdete skoro ani smítko a „streetfoodové“

stánky potkáte spíš výjimečně. Respektive tak jsme to během naší návštěvy, která

byla na nějaké větší soudy dost krátká, viděli my.

 


O bohatosti a vyspělosti města svědčí také vozový park. Jeho věkový průměr bude

proti tomu našemu určitě nižší s převahou elektrických vozidel. Dle očekávání je tady

hromada jednostopých přibližovadel, díky které chápeme, proč se i u nás objevují pro

středoevropana nepochopitelné elektrické stroje s maximální rychlostí do 35 km/h.

V Číně tyhle skútry vyrábí a prodávají po vagonech, jezdí tu na nich většina lidí. Dokonce

v Hanghzhou v podstatě vystřídaly kola, jsou dobře dostupné a platí pro ně stejná pravidla.

Také u aut už se to překlápí ve prospěch těch s elektrickým pohonem, kde jednoznačně

vládnou místní výrobky - BYD, Nio, Zeekr, Xpeng... Dobře si tyhle názvy zapamatujte, je

dost možné, že co nevidět převálcují na místě přešlapující evropské výrobce. 

V Hangzhou má CFMOTO dva velké areály rozdělené čtyřproudou silnicí. Na jedné straně

je starý původní areál, na druhé moderní vybudovaný v návaznosti na spolupráci s KTM.

 


Velká nová hala je rozdělená na dvě menší - jedna půlka je CFMOTO a Zeeho, druhá

vyloženě KTMR2R-CFMOTO, kterou začneme. Bohužel jsme neviděli, kde se vyrábí

jednotlivé komponenty pro motory, ale na vlastní oči jsme viděli linku, kde se kompletují

řadové dvouválce LC8c. Jednou jede motor s logy KTM, podruhé, ......

Různá loga mají jednoduché vysvětlení - KTM jdou do Evropy a zbytku světa, KTMR2R jsou

pro Čínu a CFMOTO je pro celý svět. Linka na motory je relativně krátká, s nízkým množstvím

automatizace, vlastně tu byl snad jen jeden plně autonomní robot. Zbytek je ruční práce.



K tomu dochází jen pár metrů vedle linky na motory, motorky se kompletují v té samé hale.

Llinka je docela krátká a vždy se na ní objeví jen jeden určitý model. Změnit linku na montáž

dalšího znamená něco kolem hodiny práce. Obrovské překvapení na závěr bylo, že se v Číně

kompletují také globální ostré modely Husqvarna/KTM - dvoutaktní 250 a 300 s čtyřtaktní 350.

Jde ale zase o podobnou písničku jako u 890, čili motor a všechny díly přijdou z Evropy a tady 

to jen poskládají dohromady. V hale to ale není jen o výrobě, nechybí stanoviště, kde poprvé

motorky zavrčí, kde se kontroluje kvalita výroby, osvětlení nebo funkce radaru, který najdete

na 800MT Explore. Na závěr se tu motorky i zabalí a pošlou do kontejneru. Do něj se vejde sto

motorek, linka přitom za den zvládne vyprodukovat o padesát motorek víc, roční počítadlo

výroby se přitom loni zastavilo na 50 000 motorkách.



Stejný dojem jako z KTMR2R výrobních linek máme i za zdí, kde se kompletuje zbytek motorek

CFMOTO. Z motorárny přivezou hotové motory, z lakovny rámy, k tomu ostatní zbylé díly a na

dvou linkách z toho postaví nové stroje. V levé části se vyrábí benzinová CFMOTA. 

A zatímco v KTM továrně se jede variabilně podle požadavků, tady se modely na lince střídají

pravidelně, modely se střídají po týdnu, CFMOTO po dvou dnech. A protože je tu stejný systém

práce, motorky se tu i testují a balí do krabic, ve kterých putují do rozličných koutů světa.

Na rozdíl od linky KTMR2R jsme tady mohli natáčet a fotit sami, takže do výroby můžete nahlédnout sami.




Čína je zkrátka jiný svět, který roste, učí se, inspiruje se, kopíruje a neustále se vyvíjí. Její specifika jsme

měli možnost zažít i během návštěvy a na které jsme zde byli.


 

Dobrodružnější CFMOTO 800MT-X s větším offroad potenciálem

 

 

Na loňské výstavě EICMA představilo CFMOTO koncept 800MT-X, který má oproti cestovněji pojaté 800MT nějaký ten endurovětší potenciál navíc. Uběhlo půl roku a máme tu zprávy, že MT-X již míří do výroby.

 

 

Českem aktuálně rezonuje příchod malé a lehké dvouválcové 450MT/R, která zcela jistě osloví zájemce o delší cestování terénem. Jejích 31kW nemusí být pro každého terno a proto CFko nabídne značně silnější alternativu, s osmistovkovým motorem, který jich nabídne víc než dvojnásobných 70 (94 koní).

cmtx4

Továrna z čínského Hangzhou pilně čerpá z partnerství s rakouskou KTM, což se u nového modelu 800MT-X neprojevuje jen instalací licenčního motoru LC8c, ale také inspirací z nízko položených nádrží, které mají chlopně pro palivo až ke spodní části motoru, čímž stroj dosáhne velmi nízkého těžiště, zejména pokud je plně natankován. Tyto nádrže přitom nepochází z žádné varianty KTM, ale CFMOTO si je navrhlo a vyrobil samo.    www.motorky-cfmoto.cz 

cmtx3

Oproti konceptu z podzimu 2023 na stroji neproběhlo mnoho změn. Ano, namísto "showbajkových" brzd Brembo jsou na něm opět J.Juany. Přední tlumiče nejsou špičkové dvoukomorové Kayaby, ale konstrukčně mnohem jednodušší jednokomory, stejně tak vzadu není tlumič značky Ohlins. Došlo také ke zjednodušení některých plastů, zejména v podsedlové sekci. Chybí také kryty předních kotoučů a na sériovém modelu jsou přidány stupačky spolujezdce.

cmtx1

Výfuk také není Akrapovič, ale tovární Euro5+ řešení. Tlumiče jsou o něco nižší než na prototypu a soudě dle fotografií usuzujeme, že jsou shodné s cestovním modelem 800MT. Tedy s dráhami odpružení 160 milimetrů vpředu a 150 milimetrů vzadu. Oba tlumiče jsou tedy značky Kayaba, přední jsou plně nastavitelné, zadní monoshock umožní nastavit předpětí a odskok kola.           www.motorky-cfmoto.cz 

cmtx2

160 a 150 milimetrů není úplně hitparáda, přesto je stroj vyšší, díky větším kolům. 800MT-X má namísto setu 19/17 palců endurovější rozměry 21 a 18 palců. Což přinese motocyklu cca o 15 milimetrů vyšší světlou výšku.

Absence mlhovek, padacích rámů, instalace jednodílného a ploššího sedla, ale také jednoduššího zadního madla a plotny stojí za výrazně nižší hmotností stroje. Ta šla z 231 kilogramů (u modelu Touring) dolů na 213 kilogramů a to včetně plné nádrže. Což je pro každého offroad cestovatele klíčový údaj a jednoznačně dobrá zpráva.

 

 


CFMOTO 800MT-X přijde ve několika variantách. Soudě dle fotografií, zákazník si bude moct nakonfigurovat verzi s nízkým a vysokým plexisklem, ale také s nízko a vysoko ukotveným předním blatníkem. K dispozici bude samozřejmě i cestovní paket s hliníkovými kufry. Všechny varianty budou mít vertikálně položený sedmipalcový TFT displej s integrovanou navigací.

Co se týče dostupnosti, model 800MT-X by se u nás měl objevit ještě v letošním roce.

 

 logo-2023-xmotostore                       20230610_221040

 

 

 

článek je pro vaší lepší informovanost převzat z www.motosvet.cz 

https://motosvet.cz/novinky/1739-cfmoto-zacina-vyrabet-dobrodruznejsi-800mt-x-s-vetsim-offroad-potencialem.html 

Sraz čtyřkolek CFMOTO v Zubří 6.2024

 

 

AKCE  

čtyřkolky CFMOTO v Zubří  6.2024 

CFMOTO SRAZ ČTYŘKOLEK     

CFMOTO-SRAZ-ČTYŘKOLEK

Je to akce především pro všechny majitele čtyřkolek CFMOTO Gladiator.

Je to akce jedinečná, a poděkování patří všem organizátorům.    

 

      zubri-program-2024  zubri-program-partneri   zubri-program-kontakt

 Dobrá nálada, zábava, informace, tombola.  V Zubří to žije, tam se nenudíte.

Akce pro majitele čtyřkolek CFMOTO, setkání, soutěže, no prostě všechno co se v programu dočtete.

 cfmoto-sraz-zubri-2024-ctyrkolky

 ctyrkolky-cfmoto-sraz

 Část se třeba vydala, a část to prospala, nebo z nějakého důvodu to nedala,  

prostě QUAD šňúra je krásná jízda cca 90km po okolí.

 

 

 

 zubri-moto-centrum-cfmoto-prodej

 

cfmoto-setkani-2024 

 

 sraz-ctyrkolek-2024-zubri

 

  cfmoto-sraz-zubri-2024-ctyrkolky

 ctyrkolky-cfmoto-xmotostore

 ctyrkolky-sraz-motocentrum-xmotostore

 zubri-cfmoto-sima-jarda-ledva-jiri

 zubrib-rekreacni-stredisko       20240615_193251

ctyrkolky-cfmoto-nicni-akce

gladiator-cfmoto-sraz-zubri  zubri-sraz-ctyrkolek

 

IMG-20240615-WA0030       IMG-20240615-WA0029

cfmoto-sraz-zubri-ctyrkolky

quad-zubri

cfmoto-sima-jarda-450mt

cfmoto-zubri-pohary-soutez-ceny

ctyrkolky-cfmoto-ceny          zubri-sraz-ctyrkolky-cfmoto-xmotostore

 

 

 

 

Goes Terrox čtyřkolky

To nejnovější je .................. nová řada čtyřkolek s označením GOES .

Nedávno jste si mohli přečíst test novinky od GOESu, která přišla na český trh. Teď tu pro vás máme video z našeho testu. Podívejte se na čerstvé dojmy přímo z testovací trati. Minulý týden jste si mohli přečíst test novinky od GOESu, která přišla...
5. květen 2024

 

čtyřkolky GOES Terrox najdete jednoduše na www.ctyrkolky-goes-terrox.cz

Koukněte na video KLIK

 

Pár informací ZDE

Francouzská značka GOES se v poslední době dostala na úroveň mezi nejprogresivnější a respektované značky ve světové produkci čtyřkolek. Dlouholetá spolupráce obou značek logicky vyústila do tohoto spojení.

CFMOTO dnes pod svým zastřešením přináší na trh se značkou GOES atraktivní, kvalitní a cenově dostupné modely čtyřkolek kategorie 400 a 500 ccm. Právě tyto kubatury zákazník vyhledává nejvíc a tím se stávají ve své třídě i nejprodávanější.

Se zbrusu novými modely čtyřkolek GOES Terrox 400 a Terrox 500, obě v krátké i dlouhé verzi, na trh přichází kvalitní a odolná technika s vysokým rádiusem pracovního nasazení. Oba modely tak rozšiřují výběrové možnosti zákazníka, přičemž obě verze jsou homologovány pro dvě osoby.

goes-pracovni-ctyrkolky-pribram

 

goes-ctyrkolky-pracovni-terrox-pribram

 

goes-terrox-500

 

www.goes-terrox.cz

Levné pracovní čtyřkolky GOES Terrox

 

čtyřkolky pro Vás prodáváme již od roku 2010 a tak vybíráme a doporučujeme, a prodáváme to nej. 

 

 

 

 

CFMOTO X1000 G3 - Trialové video

 

 

 

 

 

 

 

CFMOTO X1000 G3 - Trialové video

 

 

 

 

 

 

 

CFMOTO 450MT - plnotučný test!
 

Troufnu si říct, že největší rozruch na letošní motocyklové výstavě v Brně udělala novinka od firmy CFMOTO. Nejde přitom o superbike, ani litrový motor, ale o dvojválcovou čtyřistatpadesátku určenou pro milovníky terénu a dobrodružství. Naše redakce dostala jako první možnost prověřit, zda jsou obrovská očekávání zákazníků i dealerů oprávněná.  www.motorky-cfmoto.cz

DSC05838 1

Palawan je ostrov patřící Filipínám a vyznačuje se vysokými teplotami, vlhkostí, ale hlavně nádhernou přírodou s přírodními parky a stovkami kilometrů šotolin, po kterých se můžete prohánět na motorkách, nebo čtyřkolkách. Cesta od nás tam sice trvá přes 30 hodin a čekají vás na ní minimálně dva přestupy, ale i tak to rozhodně stojí za to. Výhodou je i to, že se vás nikdo nebude ptát na řidičák, nebo SPZ. To ale ani ostatních na silnicích, takže opatrnost je tu na místě. 

DSC05817 1

Rozhodně to ale stojí za to, už jen proto že tu na nás čeká motorka, která je pro tenhle terén snad stvořená. Se suchou hmotností 175kg, trubkovým rámem, podvozkem KYB a hlavně dvojválcovým motorem o objemu 450ccm a výkonu 31kW je to na papíře až neuvěřitelně hravá kombinace. Jak to ale bude fungovat v praxi?

DSC05785 1

Už první setkání s motorkou ukazuje, že to není žádná hračka pro mladé, ale plnohodnotné enduro. Přední kolo má 21”, zadní 18”, takže můžete obout i hodně ostré pneumatiky. Kola jsou samozřejmě drátěná, ale je možné na ně obout i bezdušové pneumatiky. Ty tam były i v našem případě a dost mě překvapilo, že jsme je všichni dovezli v pořádku zpět na základnu. To ale trochu předbíhám. 

DSC05754 1

 

Zpracování je vynikající a nemám k němu připomínek, perfektní jsou sváry, lícování dílů i lakování. Mimochodem k dispozici jsou dvě barvy - šedá a modro-bílá. Obě verze můžete mít s nízkým, nebo vysokým blatníkem, jehož výběr na cenu nemá vliv. Podvozek je od firmy Kayaba, kterou asi není třeba nijak zvlášť představovat, mimo jiné dodává podvozek na Yamahu Ténéré. Zdvihy jsou jen 200mm, ale důležité bude hlavně nastavení a tvrdost podvozku. Brzdy nesou značku J.Juan, která je vlastněná Brembem. Vpředu je radiální brzdič s klasickou pumpou a jedním kotoučem. 

DSC05805 1

Zajímavé je, že se Číňanům podařilo nastavit geometrii tak že se na motorku poskládá jezdec v podstatě jakékoliv postavy. Já jsem si při mých 186cm nechal na motorku přidat zvýšené sedlo z nabídky CFMOTO a pohodlí jsem měl maximální. Důležité ale také je, že i menší jezdci dosáhnou v pohodě na zem, což je v terénu často otázka zachování důstojnosti. Je ale vidět, že se při konstrukci myslelo i na odolnost. Z motorky nikde nic nekouká, vše je kompaktní a body, na které motorka spadne jsou poměrně robustní. Blinkry jsou ohýbací. Zajímavým doplňkem, který si většinou musíte připlácet jsou sklopná zrcátka, která v terénu zaklopíte a chráníte je tak v případě pádu. 

DSC05835 1

Výborným terénním doplňkem, který je už v sérii jsou široké zubaté stupačky. Na nich je nasazena i tlumící guma pro jízdu po silnici, tu ale můžete snadno sundat, což jsem s ohledem na to, že jsem jel v motokrosových botách udělal. Snadno nastavitelné je i plexisklo, které nastavíte jednoduše otočným ovladačem bez aretace. Znovu tedy platí, že když přijedete do terénu, stačí plexi stáhnout, aby nepřekáželo. 

DSC05873 1

No a pak je tu jedno doslova magické tlačítko. To je na levém řídítku a nese nápis offroad. Díky němu můžete kdykoliv motorku přepnout do offrod režimu. Stačí ho tři vteřiny podržet, na displeji se zobrazí offroad a vy máte vypnutou kontrolu trakce a ABS na zadním kole. Super je, že tohle můžete udělat při jakékoliv rychlosti. Stejně rychle pak zase offroad režim vypnete. To je věc, se kterou jsem se zatím v podstatě nesetkal, vypnutí ABS bývá daleko složitější. No a protože se nám často střídal betonový povrch silnice s šotolinou, bylo tlačítko celkem v permanenci. Dobré taky je, že se offroad režim nevypne po zhasnutí motoru. Musíte vypnout klíček. 

DSC05847 1

Motorka je ze série obutá na pneumatikách CST s univerzálním vzorkem. Přeci jen ale vypadají, že v suchém terénu by mohly fungovat. 

DSC05857 1

Nechybí samozřejmě ani řada příslušenství, které CFMOTO hned od začátku k motorce nabízí. Důležité jsou robustní padací rámy, které jsou i na mé testovací motorce. K dispozici jsou samozřejmě i držáky kufrů, kufry, brašny, nebo třeba vyšší plexi a sedlo. I zvýšené sedlo jsem na motorce měl. 

DSC05863 1

Vedro a prach

 

Vyrážíme nejdřív přejezdem do offroad parku. Můžu si tak v klidu motorku osahat. Dobré je, že mi MT v podstatě hned padlo do ruky. Musel jsem jen před jízdou trochu zvednout řídítka a nastavit páčky. Ale celkově je na motorce všechno tak nějak na svém místě a tam, kde to čekám. Sedí mi brzda, řadička a i celkový posaz na motorce. Nemám moc zalomené nohy a i ve stoje se na motorce cítím příjemně. Ostatně vestoje budeme trávit opravdu hodně času. 

BIL00793

Motor je přeladěný opravdu z gruntu. Oproti SR, které jsme testovali loni mu sice ubyly 2kW, ale zato se výkon posunul do nižších otáček, konkrétně do 8500 otáček. Je ti taky nárůst krouťáku na 42Nm, které máte k dispozici už 6500 otáčkách. V praxi to znamená, že motor zatahuje už ve středních otáčkách a aby byla s motorkou legrace, nemusíte jí vytáčet. I když dvouválec je pořád stejně točivý jako v silniční motorce. 

BIL00896

Další z dojmů, které mám hned od začátku je to, jak je motorka hodná. Není záludná, geometrie je příjemná a MT se chová za všech okolností nezáludně. Nemá problém s rychlými zatáčkami, ani s pomalými vracečkami. Řídítka se nezavírají a prostě dělá to, co od ní chcete. 

DSC05078 1

Teď jsme už ale v terénu na polygonu, kde můžeme zkoušet limity MT. Jsou tu výjezdy, sjezdy i dlouhé zatáčky. Vše ale pokryté prachem a hlubokými kolejemi. Tady se naplno ukazuje stabilita podvozku a tlumičů. Motorka nikam neodskakuje a i když vám ujede jedno z kol, včas o tom víte a můžete reagovat.  

DSC01213

Samozřejmě to není ostré enduro, takže na limity podvozek dostanete když se budete snažit. Stačí k tomu ostrá jízda a velké díry na trati. Zdvih podvozku je 200mm, takže občas si cvaknou dorazy. Pokud ale chcete závodit, nebo jezdit Dakar, jsou tu jiné stroje v úplně jiné cenové relaci.  

DSC05373 1

Z offroadparku pak vyrážíme ve vedru a prachu brázdit nekonečné šotoliny Palawanu. Jedeme ve skupině, takže, přes prach často není vidět na cestu. I tady ale platí, že vás motorka podrží a i když trefíte nějaký kámen, nebo díru, nevyhodí vás ze sedla. Platí zkrátka to, že můžete dělat chyby a MT vám je odpustí bez větších následků. 

DSC05383 1

Přiznám se, že jsem s motorkou i praštil o zem, když jsem dal na výjezdu ze zatáčky moc plynu. Všechno ale pobraly padací rámy a baster na řídítíkách. Žádná újma kromě mé důstojnosti se ale nestala, takže jen zvednout a pokračovat. Ostatně zvednout MT není žádná velká dřina. 

RM 01862

Brzdy dodal J.Juan, což je značka vlastněná Brembem. Fungují dobře a ani ve vedrech a v terénu se nepřehřály. Ta přední by snesla citlivější dávkování, ale síly má dost. DObře funguje i ABS, které zasahuje až když je to nutné. Brzdy mají o to víc práce, že motor nemá takový brzdný účinek, jako jednoválce a chová se spíš jako dvoutakt. V ostrých sjezdech prostě musíte spoléhat na brzdy a na ty spolehnutí je.  450MT v xmotostore.cz www.motorky-cfmoto.cz

 DSC0224

Uvidíme ho často

Troufám si říct, že hodnota, kterou dostanete za 155 990,- Palackých je víc než odpovídající. Dostanete dobře zpracovanou motorku se značkovými komponenty, výborným motorem a řadou doplňků už v základu, která je připravená k dobrodružství. Můžete s ní vyrazit do terénu, ale i na dlouhou expedici, protože dvouválec se nebojí ani dálniční rychlosti. Můžeme taky čekat, že výrobci přijdou se spoustou příslušenství, kterým můžete motorku osadit. A to, že motorka spadá do kategorie A2 neznamená, že jde jen o stroj pro osmnáctileté. Může bavit i mnohem vyježděnější motorkáře, kteří se nechtějí tahat s těžkými cestovními endury, nebo netouží po nelegálních rychlostech. Troufám si říct, že CFMOTO 450MT budeme potkávat na silnicích velmi často!

RM 01637 kopie

 

 

×

Splátková kalkulačka ESSOX