TEST: Motorka CFMOTO 700CL-X Heritage
je nenapodobitelným křížencem sporťáku,
café raceru a cesťáku
Každý úspěšný výrobce aut a motorek vám potvrdí, že jednou věcí
je prorazit na trh a druhou - mnohem těžší, se na něm udržet a dál budovat
svoji reputaci. Dnes už není diskuze o tom, že CFMOTO je etablovaným
hráčem na evropské motorkářské scéně, je ale stejně tak jasné, že původní
laciné cestovní stroje, které se objevily zhruba před deseti lety, by na ambiciózní
úkoly nikdy samy nestačily. Je potřeba jít dál a portfolio modelů rozšiřovat i
prohlubovat. Takovým zdánlivě okrajovým a snad i neprávem podceňovaným
modelem současné nabídky CFMOTO je naked bike 700CL-X Heritage. Brát
nebo nechat stát?
Radost pohledět
S designem od italského studia Modena 40 (pod vedením španělského
designéra Carlose Solsony Martiho 700CL-X Heritage okamžitě upoutá
svým vzhledem, který kombinuje retro prvky s moderními detaily. Kulaté
LED světlo s charakteristickým „X“ podpisem, paprsková kola ve zlaté barvě
a elegantní linie nádrže evokují klasické café racery, ale s moderním nádechem.
Design, ač stár více než pět let, je obecně považován za jednu z nejsilnějších
stránek stroje – v nabídce CFMOTO patří Heritage stále k tomu vzhledově
nejatraktivnějšímu zboží s citem pro detail. Třeba i díky mimořádně ergonomicky
i vzhledově vydařenému sedlu motorka vypadá dražší, než ve skutečnosti je a
na silnici působí za všech okolností výrazně. Zpracování jednotlivých karosářských
komponentů je na vysoké úrovni, díly jsou precizně slícované a během týdenního
ježdění nevykazovaly žádné vrzání ani nedokonalosti, což je u čínských značek stále
příjemným překvapením.
GALERIE - CFMOTO CL-X700 Heritage




V jednoduchosti je krása
Řekněme si rovnou, že na ortodoxního „naháče“, jakým je 700CL-X Heritage
se toho moc navěšet nedá, jakkoliv by vám Pavel Liška, který s podobnou
mašinou objel Papuu Novou Guineu asi vypravoval něco jiného. Přístrojové
vybavení je vyloženě spartánské, když čítá pár tlačítek na obou rukojetích -
kromě těch opravdu základních funkcí tu najdete už jenom tempomat a
přepínání jízdních režimů, toť vše.
Vše podstatně se zračí na přehledném kruhovém digi budíku, na kterém
už je věk trochu znát, pár základních provozních údajů mimo rychlosti a
otáček ale umí nabídnout i tak. Ovládání tlačítky na obvodu nicméně není
zcela intuitivní, což může některé netrpělivce zpočátku trochu frustrovat.
Sedlo ve výšce 800 mm nad zemí je pohodlné a vhodné pro různé postavy,
vyloženě potěší zejména ty méně urostlé. Vzpřímený posez se širokými řídítky
nabízí přirozenou polohu, která nevyžaduje přílišné předklánění. Ergonomie sedlo
- pedály - řídítka je výborná, takže se jezdec cítí uvolněně i při delších jízdách.
Na druhou stranu, motorka postrádá ochranu proti větru (ze kterou si lze ovšem
mírně připlatit), což je u naháče očekávatelné, ale při vyšších rychlostech
(nad 120 km/h) je tlak vzduchu znatelný.

Každému podle gusta
Jak název napovídá, rám vyzývavě stylizované motorky ukrývá kapalinou
chlazený dvouválec o objemu 700 cm3. Jde o evoluci osvědčeného staršího
motoru montovaného do typů 650MT a jemu podobných, což je jasně patrné
i na podobných provozních charakteristikách s tím rozdílem, že výkonu i točivého
momentu je zde více.
Sedmistovka nabízí poctivých 75 koní, což je při nízké hmotnosti stroje pěkné
číslo naprosto odpovídající schopnostem podvozku. Mimořádně uškrcený režim
Eco zapínejte jen, když vám bude docházet benzin. Přirozenou volbou je Sport,
kdy se motor chová tak, jak má, resp. pro co byl navržen. V praxi to znamená
oddechový „cruisovací“ modus operandi v nízkých a středních otáčkách, který
je po minutí šestky na otáčkoměru nahrazen až nečekaně divokým projevem
ryze sportovního ducha s nímž vydržíte až k červenému poli - tahle sekvence j
e fakt hezká. K tomu všemu má i sériový výfuk mimořádně povedený bublavý
zvuk dokonale ladící s charakterem motorky. Při nízkých rychlostech může
elektronický plyn lehce „cukat“, což vyžaduje zvyk.

Naživo vypadá CL-X trochu jako zvětšená hračka a podle toho se také na silnici
umí chovat. Stroj vážící 198 kg je velice obratný, což usnadňuje manévrování ve
městě i v zatáčkách, objíždět s ním kolony je vyloženě slast. Podvozek KYB je
plně nastavitelný, což umožňuje přizpůsobení jízdnímu stylu – od tužšího pro
sportovní jízdu po měkčí pro pohodové cestování. V zatáčkách drží stopu skvěle,
motorka se „skládá“ intuitivně a působí, jako by s jezdcem „srostla“.
Pokud bych měl mluvit o náznaku nedostaků, je to naladění brzd od J.Juan.
Přední brzda sice umí stisknout hodně intenzívně, ale vyžaduje větší sílu a není
příliš citlivá. Zadní zase trochu trpí nastavením ABS, které může být při prudkém
brzdění nepříjemné. Na druhou stranu - jel jsem na motorce 200 km v kuse v silném
dešti a jde spíš o zvyk. Pro klidnější jezdce brzdy každopádně postačují, zejména při
kombinaci s brzděním motorem.